okudum & yorumluyorum

                                                           Adem GüneÅŸ / Annelik Sanatı







Ben tabii ki bir kitap eleÅŸtirmeni deÄŸilim sadece fikirlerimi yazmak, kitabı yorumlamak ve bu kitabı edinmek isteyenler için ufak bilgiler vermek istedim. Bunu da belirtmek isterim :)

Öncelikle kitapta geçen 'Annelik en zor meslektir' cümlesi. Bu tarz düşünceye, söylemlere Ã§ok karşı olduÄŸumu daha önceki yazımda da belirtmiÅŸtim ve hâlâ da inat ediyorum annelik bir 'Meslek' deÄŸildir !
 DiÄŸer cümle ise ' Her olayı deÄŸerlendirirken ve planlarken çocuÄŸunu ve eÅŸini ilk sırada hesap etmelidir. Böyle olmadığı müddetçe çocuk, anne açısından hayatı zorlaÅŸtıran bir yük olarak görülebilir.
Bu cümle 'Annenin kendini tanıma rehberi' baÅŸlığı altında geçiyor. Zaten anneler çocuÄŸuna öncelik verir ama 'Her' olayda anne kendini ikinci deÄŸil hatta üçüncü plana atarsa o annenin psikolojisi ne olacak. Elbette ki annenin de öncelik olarak yapması gereken kiÅŸisel iÅŸleri vardır.

Bir cümlede ise Ã§eliÅŸki var. Sayın yazarımız bir örnek vermiÅŸ, bir aile borç batağına düşmüş, eve devamlı ihbar mektupları geliyormuÅŸ ve kadında çocuÄŸunu bırakıp çalışmak zorunda kalmış. Yazarımız ise 'Az ile yetinmek, aile içinde sevgi ve ilginin kaybolmasından çok daha iyidir' yorumunu yapmış.
Evet yeri geldiğinde az yetinilebilir ama verilen örnekte az yetinecek bir durum yok ki zaten aile batmış durumda ve bu örneğe bu yorum olmamış diye düşünüyorum.

Yazarımızdan çok güzel bir cümle 'Hiçbir insan baÅŸkasının 'malı' deÄŸildir.' 'Benim çocuÄŸum deÄŸil mi? Ä°stediÄŸimi yaparım!'  diye kaba bir mantık sergilemeye hakkı yoktur.
Diğer güzel cümlemiz ise 'Anne bağımlı olduğu çocuktan kopmadıkça ve annesinin kendi üzerindeki gölgesinden kurtulmadıkça çocuğuna tarafsız bir gözle bakamaz ve onun özelliklerini keşfedemez.
Son olarak, kesinlikle yapılması gereken ciddi bir aktivite yani 'istişare' konusunu ele alan yazarın bunu önermesi çok güzel olmuş. Araştırıp, uygulanması gereken bir toplantı.

Kitap ile ilgili kısa notlarım, yorum ve düşüncelerim bu kadar. EÄŸer bu konular hakkında düşünceleriniz varsa, sizde kitabı okuduysanız yorumunuzu almak isterim.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kızım Az Kalsın Zehir İçiyordu

Sürpriz Yumurtadan Müzik Aleti yapımı

Çocuklar İçin 'Ev Yapımı Limonata' Tarifi