Ana içeriğe atla

Çocuğunuzu taşırken fıtık olmayın

Bu yazı biraz ''Hocanın dediğini yap, yaptığını yapma'' gibi olacak ama bir sağlık kitabında bu yazıyı okuyup kendimi görünce; benim gibi olan kesin vardır diyerek yazmak istedim bu yazıyı.

Kızımı bebek arabasına neredeyse hiç bindiremedim, bindirdiysem de en fazla yarım saat durmuştur. Özellikle de günün birinde hem arabayı ittirip, hem de kızımı kucağımda taşımam icap edince, tövbe ettim arabayla çıkmaya.
Hâla şuan kızımın 10 kg olduğunu ve saatlerce onu kucağımda taşıdığımı söyleyebilirim. Bu tabii bana bel ağrısı olarak geri dönüyor.Onun için,
yazıdakileri dikkate alıp uygulamakta fayda var.

İşte yazılı kaynakta benim ve benim gibilere olan uyarıcı bilgiler.




Belimizde yer alan 5 adet omur kemiğinin arasında ''disk' adı verilen kıkırdaklar yer alıyor. Bel fıtığı beldeki omur kemikleri arasında bulunan bu disklerin aşırı zorlanmalar nedeniyle fıtıklaşması sonucu ortaya çıkıyor. Boyun fıtığı da yine aynı mekanizmayla gelişiyor ve kişinin yaşam kalitesini ciddi boyutlara düşürebiliyor. Özellikle yeni doğum yapmış anneler bel ile boyun fıtığı riski altındadır. Bebeği uzun süre pusetle taşımak, aniden eğilerek kucağa almak, çocuk kucaktan inmek için yere doğru hamle yaptığında beli aniden sağa veya sola eğmek omur kemiklerindeki diskleri aşırı zorluyor ve bunun sonucunda da bel yada boyun bölgesinde fıtık gelişebiliyor.

Çocuğunuzu taşırken nelere dikkat etmelisiniz ?

* Çocuğunuzu pusetle taşımaktan kaçının. Başka çareniz yoksa pusetini üstüne yerleştirebileceğiniz bir çocuk arabasıyla taşımaya özen gösterin.

* Eğer pusetle taşımak zorundaysanız her 100 metrede mola verin. Puseti yere bırakırken belinizi veya kalçanızı değil, dizlerinizi kırarak dik olarak eğilmeyi ihmal etmeyin.

* Çok ağır olamayan, kolay taşınabilir pusetleri tercih edin.

* Belinize fazla yük bineceği için çocuğunuzu ayaktayken kucağınıza almayın.

* Çocuğunuzu bir yere dik olarak oturduktan sonra kucağınıza alın. Kucağınızdayken ayağa kalkmayın.

* Çocuğunuz kucağınızdayken belinizi sağ veya sol tarafa eğilerek yere bırakmayın.
                          

Yorumlar

  1. Bebek arabası konusunda bu aylarda biraz inatçı oluyorlar. Bizde çok çektik. Baktım olacak gibi değil ki benim herif 10 kg'nun da üstünde ve çok ağır :) arabayı bahçeye çıkardım ve ağlata ağlata turladım. Bebek arabasının, kötü olmadığını hatta dikkatli bakarsa ilgisinin çekecek çok şeyler olduğunu vurguladım ona. Şarkı söyledim kendim besteledim dışarda biraz rezil olsam da :P gerçekten çok işe yaradı.Eline ilgisini çekecek bir şeyler verdim. Bu havuç, simit, salatalık veya çok sevdiği ayıcığı oldu. Hala biraz vızıklansa, ayıcığını veriyorum eline susuyor. Sizde ona eğer yoksa güven verecek bir oyuncak bulabilirsiniz. Bunu yaparken etraftaki "aman ne ağlatıyorsun çocuğu" laflarına kulak asmayın lütfen. Neler yaşadığınızı bilemez çünkü o densizler davulun sesi hoş gelir uzaktan kulaklarına. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın hepsini denedim, oyuncağı olsa da kızım çabuk sıkılıyor her şeyden. Zaten bebek arabasını da sevmemesinin sebebi oturmaktan sıkılması :) içi içine sığmıyor. Normal de bile yeni oyuncak aldığımız da en fazla bir kaç dakika oynuyor o kadar.Devamlı hareket halinde olmak istiyor.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Günlük süt ile yoğurt nasıl yapılır ?

Birçok yerde okuduğum ve gördüğüm kadarıyla günlük sütten yoğurt yapamayanların sayısı bir hayli fazla. Bende ilk denediğimde başarılı olamamıştım, sonra inat ettim ve tekrar denedim.
Meğerse birçok püf noktası varmış. Resimli olarak sizlerle paylaşmak istiyorum.




 Yoğurt için, Sek günlük sütü tercih ettim

 Sütümüzü yoğurt için hazırlarken asla kaynatmıyoruz, Sütün sıcaklığı parmağımızı soktuğumuzda dayanabilecek ısıda olunca ocaktan alıyoruz. (Ilık ısıdan biraz daha sıcak)
Bir yemek kaşığı mayamızı küçük bir kâse de karıştırıyoruz. Burada dikkat edilmesi gerek nokta mayamız sulu yoğurt halinde değil koyu kıvamda olmalı. Mayalanacak sütümüzden azar azar mayamızın üzerine döküp kaynaşmasını sağlıyoruz. (4-5 kaşık kadar yeterli)
Sütü saracağımız örtünün üzerine koyuyoruz. Bunun nedeni mayayı döktüğümüzde bir yerden, başka bir yere taşırken sütümüzün çalkalanmaması.Mayamızı sütümüzün içine döküyoruz ve karıştırmıyoruz.Olduğu yerde tenceremizin kapağını kapatıp, üzerini de sıkıca örtüler ile ö…

Cold-Mix burun acıcı damla deneyimimiz

Reklamları çıktığından beri birçok kişinin merak ettiği, acaba işe yarıyor mu ? nasıl bir şey ? diye sorup soruşturduğu bir ürün oldu Cold-Mix

Geçtiğimiz günlerde de eşimin ve kızımın hastalanması nedeniyle aldık.




İçeriğinde mentol, reçine ve alkol bulundurmuyor, bu nedenle güvenilir bir ürün oldu benim için.
Bir damlası bile gayet etkili oluyor. Özellikle de her yere kokusu dağılmıyor, sadece damlattığınız yerde kokusunu alıyorsunuz.Cilde sürülmemesi konusunda dikkat edilmeli, sadece yastığa ve giysi üzerine bir kaç damla dökülmeli.Günde 3-4 defa kullanılabiliyor.

Ben hasta olmadığım halde denedim, ferahlatıcı bir etkisi var ve rahat nefes alınması konusunda kesinlikle işe yarıyor diyebilirim. Sonuç olarak önerebileceğim bir ürün.
Not:Bu bir reklam değildir.

Sürpriz Yumurtadan Müzik Aleti yapımı

Yapımı oldukça basit bir aktivite önerisi ile tekrar karşınızdayım. Yapacağımız müzik-ritim aletinin ismi marakas, bizim dilimizde ise çıkı çıkı :) Bu aleti yaparken ayrı, yaptıktan sonra ise ayrı eğlenebilirsiniz. Bir an önce çocuğunuzla güzel vakit geçirebilmeniz için, hemen malzemeleri yazıyorum.

Bir adet marakas yapımı için malzemelerimiz;


* 2 adet plastik kaşık
* 1 adet plastik sürpriz yumurta
* Bir tutam mercimek
* İnce bant
* Çeşitli süsler

Yapımı;
Mercimekleri, yumurtanın içerisine koyup kapatıyoruz. iki kaşığın arasına yumurtayı yerleştirip, kaşıkların bitiminden ve sapının en alt kısmından sıkı bir şekilde bantlıyoruz. Geri kaldı en keyifli işe yani süslemeye. Müzik aletinizin üzerine renkli etiketler yapıştırabilir, tuttuğunuz yerlere kurdele bağlayıp ses ile birlikte efektte verebilirsiniz.

İşte Marakas hazır, asıl eğlence şimdi başlıyor. ister eliniz de sallayarak, isterseniz de bir yere vurarak ritim eşliğinde çocuğunuzla bağıra bağıra şarkı söyleme zamanı :) Biz vurmak…