'Fatma ana eli' otu





Önceki yazımda doğum hikâyemin sonuna not yazmıştım, bu yazımda da onu açıklayacağım.
Öncelikle bu nadide otun elime nasıl ulaştığını anlatayım;

Amcam ve eşi umre 'ye gitmişlerdi, orda bir kadının elinde otu gören yengem, ne için kullanacağını sormuş aldığı cevap ise, hem bebeği olmayanlar hem de doğum yapacak olan kadınlara kolay bir doğum sağlaması için kullanıldığıymış.
E tabii bunu duyan yengemin aklına hemen ben gelmişim ve sağ olsun benim için de  bir tane almış.



Nasıl kullanıldığını bilmediğimiz için bir araştırma yaptım ve bu otun kullanımı hakkında bir çok yazıya rastladım. En çok kullanılan uygulama şu şekilde yani, bizim de kullanış şeklimizi yazacağım, Doğumum başladığı zaman annemi aramıştım, su dolu bir kavanozun içine koyup istediği duaları okumuş, tabii benim niyetime.



Bu ot yumak gibi suyun içine koyulduğunda yavaş yavaş açılmaya başlıyormuş, kime niyet edildiyse doğum olurken o ot gibi rahimde açılıp kolay doğum oluyormuş.

Biz eve geldiğimizde son açılmış halini gördük ve çok şaşırdık onca kalın ve kuru dal nasıl ayrıldı birbirinden diye. Sudan çıkardığımızda ise tekrar kendi kendine dallar kapandı ve kurudu.




İsteyen inanıp inanmamakta özgür ama ondan mıdır bilinmez, bir önceki yazımda yazdığım gibi çok kolay bir doğum geçirdim.



Fatma ana eli otu resmi şu şekilde; Annemin evinde olduğu için ben foto çekemedim onun için net'de bulduğum resmi paylaşıyorum.







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kızım Az Kalsın Zehir İçiyordu

Sürpriz Yumurtadan Müzik Aleti yapımı

Çocuklar İçin 'Ev Yapımı Limonata' Tarifi