DIY; Çocuk Odası Ayna Yapımı




Bebeğimizi beklerken onun için birçok hazırlık yaparız. Hepimizin en önem verdiği kısım ise kuşkusuz bebeğimizin odasıdır. Ben de hamileyken hem zaman geçirmek, hem de kendi ellerimle yaptığım bir aksesuarı kızımın odasına koymak istedim. Aklıma bir ayna yapma fikri geldi ve işe koyuldum. Sonuç olarak resimde gördüğünüz simli, pembe ayna ortaya çıktı.
Siz de bu güzel göründüğü kadar yapımı da basit aynayı denemek isterseniz işte malzemeler;

* Ahşap ayna çerçevesi
* Sedefli ahşap boyası
* Boncuk tutkalı
* Pırıltılı sim
* Ölçüye uygun ayna
* İstediğiniz renklerde boncuklar. Hangi renk ve hangi büyüklükte dilerseniz kullanabilirsiniz. (Ben şeffaf top boncukları büyük, pembe boncukları küçük kullandım)


Yapımı;
Aldığımız çıplak ahşap aynayı çerçevesini bir kat ahşap boyası ile boyuyoruz. Boya kuruduktan sonra, çerçevenin yüksek kalan kısımlarına tutkalımızı sürüyoruz. Aldığımız top boncukların hepsini bir kapta karıştırıyoruz. Karıştırdığımız boncukları çerçevede boş yer kalmayacak şekilde üzerine yavaşça döküyoruz. Bu işlem bitince tutkalımız kurumadan pırıltılı simi de hemen döküyoruz. Çerçeveyi bir gün kurumaya bırakıyoruz. Kuruduğundan emin olduğumuz çerçeve kenarlarına tekrar ahşap boyasından geçiyoruz ( iki- üç kez geçmeniz yeterli olacaktır). Son işlem için tekrar kurumaya bırakıyoruz ve kuruduktan sonra çerçeveye uygun kestirdiğimiz aynayı yerine takıyoruz. ( Aynayı ben 3 tl ye kestirmiştim) ve aynamız hazır :)

Not; İsterseniz çerçeve içine ayna yerine cam kestirip çocuğunuzun fotoğrafını koyabilirsiniz.




 Yakından görünümü;







 Gece parlayan görüntüsü;






Beni Takip Edin
 © by siyahanne

Yorumlar

  1. Kizim pek sever böyle seyleri elim çok yatkin degildir ama görünce heveslendim.

    YanıtlaSil
  2. Kizim pek sever böyle seyleri elim çok yatkin degildir ama görünce heveslendim.

    YanıtlaSil
  3. Deneyin derim... Resimde pek belli olmuyor ama pırıl pırıl duruyor. Tam kız odası aynası.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kızım Az Kalsın Zehir İçiyordu

Sürpriz Yumurtadan Müzik Aleti yapımı

Çocuklar İçin 'Ev Yapımı Limonata' Tarifi