Ana içeriğe atla

Seyyar satıcıda çocuk güneş gözlüğü




Geçen günlerde eşimle dışarıda dolaşırken, güneş gözlüğü satan bir seyyar satıcıya rastladık. Yetişkinler için bile sayısız zararı olan bu kalitesiz gözlüklerin, çocuklara hitaben satılması beni hayli üzdü. Özellikle bunları çocuklarına alanları görünce üzüntüm daha da arttı.

Satıcının yanına gittim, fiyatını sordum cevap;
- 5tl ama daha pahalısı var, onlar 10tl dedi.

Gülsem mi ? Ağlasam mı ? bilemedim. Daha doğrusu ağlanacak halimize güldüm diyebilirim.
Bir gözlük alıp inceledim, plastikten yapıldığı belliydi ve üzerinde tamda tahmin ettiğim yazı vardı 'made in china' !
Çok alan var mı bunları ? Diye sorduğumda ise duyduğum cevap maalesef ki olumluydu.

Çocuğunuzun ilgisini çekmeyi başaran cicili bicili ama göz sağlığını bir o kadar bozucu gözlükleri almayın.
Israr edip ağladığında ise, bir şekilde nedenini anlatın ve çocuğunuza zarar vermeyecek kaliteli gözlüklerden alın.

Peki, çocuğumuza güneş gözlüğü alırken nelere dikkat etmeliyiz ?



Bu soruyu Florence Nighthingale Hastaneleri Göz Hastalıkları Doktoru Rıfat Rasier şöyle cevapladı;

Çocuklarda güneş gözlüğü, sadece gözü fazla ışıktan korumak için değil, zararlı ultraviyole ışınlarını önlemek için kullanılmalıdır. Çocuklarımızın güneş ışınlarından yararlanmasını tabii ki ihmal etmemeliyiz, ancak direkt olarak güneş ışığına bakılmamalıdır. Güneşe direkt bakıldığında, güneş gözlüklerinin de yeterince koruyucu olmayacağı unutulmamalıdır. Gözlerimizi güneşin zararlı etkilerinden korumak amacıyla güneşli havalarda, ışıktan rahatsız olmasak dahi, güneş gözlüğü kullanmak faydalıdır. Çocuklarımız için güneş gözlüklerini seçerken özellikle kaliteli camları seçmeliyiz ve ultraviyoleden koruyup korumadığına dikkat etmeliyiz

 Normalde karanlık ortamlarda göz bebeklerimiz büyür. Ve böylece daha çok ışık göz bebeklerimizden içeri sızar. Eğer % 100 ultraviyole koruyuculuğu olmayan bozuk camları çocuklarımıza taktırırsak gözün önünde karanlık bir ortam oluşacağından göz bebeklerigenişleyecektir. Ve koruyuculuk oranı düşük olan bu camlardan geçen UV ışınları göze zarar verecektir. Bu sebeple ultraviyole geçiren bozuk camları takmak göze zarar verecektir. Çocuklarımıza bu gözlükleri taktırmaktansa hiç güneş gözlüğü taktırmamak gözü daha çok koruyacaktır

 Bazı ülkelerde gözlüklerin koruyuculuklarıyla ilgili olarak sertifikalar vardır. Sizde gözlük satın alırken böyle bir sertifikanın olup olmadığını sorun. Eğer varsa bu sertifika da gözlüğün ultraviyole A ve B ışınlarını geçirip geçirmediği yazacaktır. İdeal bir güneş gözlüğü ultraviyole A ve B yi geçirmez ve ideal olarak %95-100 geçirmemelidir.

twitter @GozDoktoru_RR


Yorumlar

  1. Bu duyarsızlıktır bizim kalitemizi düşüren..ne olacak bir şeyi de olması gibi yapsak ne olur bir şeyi de doğru yapsak..kolaycı fırsatçı..bu mantık çok yanlış..seyyar satıcı da suçlu müşterileri de öyle..talep var ki üretilip satılıyor..

    Yorumlarda kelime doğrulama var arkadaşım yorum bırakmak zorlaşıyor bu yüzden özellikle mobil cihazlardan etkisiz hale getirmeni tavsiye ederim,hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  2. Zaten Çin malları hayatımıza girdiğinden beri kalitesizleştik, önemli olan müşterinin bilinçli ve duyarlı olması.

    uyarı için teşekkürler, sanırım düzelttim. Hayırlı günler. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

XP Matte Lip-gloss 101 / 102 / 103 numara

XP markasını son günlerde sıkça duyar olduk. Bence bu kadar popüler olmasının sebebi de boşa değil gibime geliyor:)
Bu marka ile tanışmam üçlü kaş farı ile oldu ve hali hazırda devam etmekte.
Son favori ürünlerim ise mat gloss lar. Ben bu kadar kalıcı bir ruj koleksiyonu görmedim...
Benim elimde 101, 102 ve 103 renkleri var.








101 numara pembe alt tonlu nude rengi. Günlük olarak En çok bu rengi kullanıyorum ve mat yapısı olsa da tam bir yaz rengi .




102 numara kahve alt tonlu nude rengi ve her renk kombine uyuyor. Kurtarıcı bir mat gloss.




103 numara ise daha koyu kahve bu günlük kullanıma çok uygun değil, tabii kişiye göre değişir ama ben günlük kullanmadım :)




Fiyatı 7.5₺ ve fiyatına göre çok fazla hakkını veriyor. Gün içinde asla çıkmıyor, makyajı temizlerken bile uğraştırıyor. Bu seri nin iki rengi daha var biri bordo, diğeri ise mürdüm. Ben koyu bulduğum için şimdilik onları tercih etmedim. Eğer görürseniz bir şans vermenizi öneririm. 
Sevgiler... 






Beni Takip Edin İnstagramFacebookTwitter © by…

Günlük süt ile yoğurt nasıl yapılır ?

Birçok yerde okuduğum ve gördüğüm kadarıyla günlük sütten yoğurt yapamayanların sayısı bir hayli fazla. Bende ilk denediğimde başarılı olamamıştım, sonra inat ettim ve tekrar denedim.
Meğerse birçok püf noktası varmış. Resimli olarak sizlerle paylaşmak istiyorum.




 Yoğurt için, Sek günlük sütü tercih ettim

 Sütümüzü yoğurt için hazırlarken asla kaynatmıyoruz, Sütün sıcaklığı parmağımızı soktuğumuzda dayanabilecek ısıda olunca ocaktan alıyoruz. (Ilık ısıdan biraz daha sıcak)
Bir yemek kaşığı mayamızı küçük bir kâse de karıştırıyoruz. Burada dikkat edilmesi gerek nokta mayamız sulu yoğurt halinde değil koyu kıvamda olmalı. Mayalanacak sütümüzden azar azar mayamızın üzerine döküp kaynaşmasını sağlıyoruz. (4-5 kaşık kadar yeterli)
Sütü saracağımız örtünün üzerine koyuyoruz. Bunun nedeni mayayı döktüğümüzde bir yerden, başka bir yere taşırken sütümüzün çalkalanmaması.Mayamızı sütümüzün içine döküyoruz ve karıştırmıyoruz.Olduğu yerde tenceremizin kapağını kapatıp, üzerini de sıkıca örtüler ile ö…

Pastel Matte Serisi / 553 Chocolate Yorumu

Pastel'in yeni serisi Pro Fashion Matte adıyla piyasa çıktı. Ben bu seriden 553 numaralı Chocolate rengini seçtim. Renk gerçekten muhteşem tam benim sevdiğim gibi Nude tonlarına uyacak şekilde olmuş. Yapısı ve rengi dudağa vermesi de güzel ama ben matlık adına pek tatmin olmadım diyebilirim. Açıkçası Golden Rose Velvet Matte rujlarınla yarışamaz diye düşünüyorum. Yapısı bence yarı saten'e kaçıyor. 
Ürünün tanıtım yazısı ise şu şekilde;
'Pürüzsüz ve mat görünüşüyle şıklığı, birbirinden farklı renk seçeneğiyle yılın trendlerini yakalayın.
Tek sürüşte yoğun renk veren ince ve hafif formülüyle gerçek kadife etkisini dudaklarınızda hissedin!'

Kısacası ambalaj, renk verme güzel ama matlık konusunda sınıfta kaldı benim için.


Sizde bu seriden kullandıysanız yorumlarınızı paylaşmanızı dilerim...

Beni Takip Edin PinterestFacebookTwitter© by siyahanne