çilekli mama tarifi

Bildiğiniz gibi çilek mevsimi açıldı ve çarşıda pazarda dolaşırken buram buram kokusu yüzümüze vurmaya başladı.
Bende aldığım çilekleri kızıma nasıl yediririm derken, aklıma işte bu tarifler geldi:

1. Çilekli Mama

malzemeler;
çilek
yoğurt
bisküvi
şeker
(bu tarifte belli bir sayı yada ölçü vermedim çünkü; elinizdeki çileğin büyüklüğüne, yoğurdun koyuluğuna bağlı olarak da, bisküvi sayısı değişiyor)
bisküvi istediğiniz şekilde olabilir ben pötibör kullandım siz bebe yada yulaflı bisküvi kullanabilirsiniz.
(Benim mama kıvamı tam tutan ölçüm şöyleydi; 10 adet çilek, 2 kaşık yoğurt, yarım paketten biraz fazla bisküvi ve silme 1 yemek kaşığı şeker.)

yapılışı;
çileklerimizin üzerindeki yeşil tohumlarını soyuyoruz, blendır'dan geçiriyoruz üzerine yoğurdu ve elinizle kırdığınız bisküvileri koyarak tekrar blendır'dan geçiriyoruz.
Geri kalan kıvam ayarlama işi size kalıyor. Sulu ise bisküvi ekleyin, koyu ise yoğurt ilave edin.





2. Çilek Hoşafı

malzemeler;
çilek
su
şeker
bu tarifte aynı şekilde sayı-ölçü yok siz çilek miktarınıza göre suyunuzu, çileğin ekşiliğine göre de şekerinizi ayarlayabilirsiniz.
(Benim ölçüm; 15 adet çilek, 3 su bardağı su, 1 yemek kaşığı şeker.)

yapılışı;
çileğimizi tencereye ufak ufak doğruyoruz, üzerine suyumuzu ve şekerimizi ilave edip 10 dk kaynatıyoruz.
ister sıcak, isterseniz de soğuk olarak servise hazır.
Siz ve çocuklarınız afiyetle içebilir.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kızım Az Kalsın Zehir İçiyordu

Sürpriz Yumurtadan Müzik Aleti yapımı

Çocuklar İçin 'Ev Yapımı Limonata' Tarifi