TEKNOLOJİ BEBEKLERİ

Baby-television-566x566

Milletçe teknolojiye ne kadar düşkün olduğumuz aşikar.Eğer ki bazı teknolojiler den faydalanmazsanız dışlanabilirsiniz bile.

Benim dizi seyretmeyişim, tv ile pek fazla barışık olmayışım gibi. Çoğu zaman 'O dizi yi seyrediyormusun, şu dizi ye bakıyormusun ? ' sorularına verdiğim 'hayır' cevabın dan sonra konuşulan 'ayşe,mehmet i öpmüş.Fatma intihar etmiş' konularına dahil olamayışım beni cahilin teki konumuna düşürüveriyor.
Ne kadar acı (!)

Nil emeklemeye başladığında da, Komşum ' Karıştırmaya başlamıştır artık herşeyi ehe ehe ' dediğinde 'Ben evi ona göre organize ettim, önlemlerimi aldım.Hem karıştıracak ki çevresini keşfetsin, öğrensin' dedim.
Karşılığında aldığım cevap ise tam bir saçmalıktı açıkçası
' Aaa karıştırmasın canım, benim oğlum hiç evi karıştırmazdı valla, açardım ona televizyonu hiç kıpırdamaz, sakin sakin seyrederdi '
Bu cümlenin neresinden tutsanız elinizde kalır.

Diğer konu da malum telefon operatörünün reklamlarında ki bebeğe çizgifilm açılması kapanınca da ağlaması. Gerçekten hayal kırıklığı bir reklam, birçok kişiden de tepki gördü. Tepkisiz kalmamak da imkansızdı doğrusu.

Başka bir anne ile bu konuyu konuşurken ben kızıma günde yarım saat öğlene kadar, yarım saat öğleden sonra toplamda 1 saat televizyonu açtığımı söylediğimde kahkahalar eşliğinde dalga geçti. Olması gereken birşeyin bukadar dalga konusu olması, kişilerin bilinçsizliğinden kaynaklandığını düşünüyorum.
Okadar ki ben çok saçma birşey yapıyormuşum saatle televizyon açarak.

Teknoloji ye karşı direnmek aptallık olur tabiki, önemli olan doğru, abartısız ve yerinde kullanabilmek, bu öğretiyi çocuklarımıza aşılayabilmektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kızım Az Kalsın Zehir İçiyordu

Sürpriz Yumurtadan Müzik Aleti yapımı

Çocuklar İçin 'Ev Yapımı Limonata' Tarifi